Entrevista a Pep Vall sobre Habitatge Amable

21 des. 2016 a HabitatgeAmable, Novetats, Serveis financers, Serveis immobliaris, Serveis jurídics | 2 comentaris

 

Hola a tots i benvinguts! Avui ens estrenem al blog d’Àbac Habitatge. Per als que no encara no ens coneixeu, creiem que la millor manera de presentar-nos és la següent: us explicarem en què consisteix això de l’Habitatge Amable, i quins serveis oferim.  

Per això, volem compartir amb vosaltres aquesta entrevista realitzada per connecTerrassa al nostre especialista Pep Vall, API des de 1998. 

 

“Volem normalitzar el concepte d’habitatge amable”. Entrevista a Pep Vall, d’Àbac Habitatge

Àbac habitatge amable slider

 

connecTerrassa_ Quins serveis oferiu a Àbac Habitatge?

Àbac Habitatge és una agència immobiliària que es dedica a la compravenda, lloguer i administració d’immobles. Ens hem especialitzat a donar solucions d’accessibilitat i adaptació d’habitatges per a la gent gran i/o persones amb mobilitat reduïda, el que anomenem HABITATGE AMABLE.  Oferim també serveis jurídics i financers adreçats a aquest perfil de clients.

 

cT_Què és un habitatge amable?

És aquell que disposa de plena accessibilitat, espais adaptats i la possibilitat de gaudir de la llar amb plena autonomia per a persones amb diversitat funcional o mobilitat reduïda.

 

cT_Quines condicions hauria de complir un habitatge perquè hi puguem viure de forma autònoma, còmoda i amb seguretat durant anys?

Entre altres, banys accessibles (plat de dutxa arran de terra i punts de suport i subjecció a la paret), que faciliti el desplaçament amb espais amplis i una distribució còmoda, que els interruptors de la llum i els endolls es trobin a una alçada idònia; terres antilliscants, sense irregularitats  ni obstacles; amb portes d’amplada mínima de 80 cm i si és possible corredisses, etc.

 

cT_ La normativa actual exigeix condicions d’accessibilitat en un habitatge, però les necessitats dels que hi viuen poden canviar…

La normativa actual exigeix que l’edifici sigui accessible, però no preveu que la gent es fa gran i que les necessitats de qui hi viu poden ser canviants. És per aquesta raó que volem aconseguir normalitzar el concepte d’HABITATGE AMABLE, ja que només s’hi pensa quan t’hi trobes.

 

cT_ Com creus que pot ajudar o està ajudant la tecnologia per fer els habitatges més accessibles?

Existeixen diferents aplicacions “tecnològiques” dins l’àmbit de la domòtica, i ben aviat disposarem del concepte SMARTHOME o casa intel·ligent. També han aparegut ja al mercat, i a preu força assequible, les primeres solucions sense fil, que ens permeten automatitzar elements (llums, portes, persianes, sensors, etc.) sense obres d’intal.lació.

 

cT_ A Àbac Habitatge també oferiu solucions financeres per a gent gran. Quins són els principals dubtes o problemes que us plantegen aquests clients? 

Detectem dues necessitats bàsiques: la de la persona que afronta la vellesa a casa seva i necessita finançar les reformes del seu propi habitatge, i la de la persona que utilitza el seu habitatge com a estalvi per aconseguir un complement per a la seva pensió de jubilació.

 

cT_ Finalment, un dels serveis jurídics que oferiu és l’ajuda per a anul·lar la clàusula del sòl. Quines són les condicions i possibilitats reals per aconseguir-ho actualment?

Actualment encara hi ha moltes hipoteques afectades i les entitats bancàries, tret de que ho sol·licitis, no les deixen d’aplicar voluntàriament. El primer que fem és un petit estudi de les condicions de la hipoteca per saber la viabilitat de la reclamació i els imports a reclamar. Les possibilitats d’èxit són molt grans, perquè ja han sortit moltes sentències que condemnen els bancs a retornar les quantitats cobrades per aquestes clàusules nul·les.

 

I fins aquí aquest primer post. Us animem a seguir-nos i a subscriure-us al nostre blog. Com anireu veient, informarem de les nostres novetats i us publicarem continguts d’interès en el camp de la immobiliària. 

Fins aviat. 

    2 Comentaris

  1. Molt interessant i un servei necessari per als propietaris i compradors
    moltes gràcies

    ESPADA TRIBO SERGI

    26 desembre, 2016

    • Hola Sergi,
      Moltes gràcies per la teva valoració!
      Inicialment si que és un servei més pensat per a futurs compradors amb unes necessitats determinades, que no pas pels propietaris venedors.
      Ara bé, ens estem trobant amb alguns propietaris venedors, que han de posar un habitatge accessible i adaptat (o semi) al mercat, i creuen que tenen un problema i volen tornar a reformar l’habitatge per deixar-lo en format “estàndard”, i és aquí quan nosaltres els hi diem que NO TENEN CAP PROBLEMA, QUE TENEN UNA JOIA.

      Àbac Habitatge

      3 gener, 2017

Escriure una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *